Regisztrációs adó kalkulátor
Eredmény elküldése emailben
Az emailt kiküldtük!
Teljes autó kártörténet lekérdezése rendszám/alvázszám alapján!
Először is kezdjük a legfontosabbal: a törvények értelmében csak személyautók, motorok és lakóautók után kell regisztrációs adót fizetni. Teherautók, kishaszonjárművek stb. után nem. További fontos megjegyzés, hogy a regisztrációs adó befizetése nélkül lényegében megmozdulni sem tudunk a külföldi jármű honosításának folyamatában.
Mértékét a NAV állapítja meg. Az ügyintézéshez szükségük van a jármű eredeti forgalmijára. Miután a NAV megállapított az adó mértékét, az azonnal befizethető – sőt érdekünk mielőbb befizetni. A befizetésről szóló valamiféle igazolással aztán vissza kell mennünk a NAV-hoz, akik kiállítják a regadó befizetéséről szóló újabb igazolást. Ezzel felszerelkezve már intézhető az összes többi papírmunka – ami nem kevés…
Ezen adófajta megállapításánál sok tényezőt kell figyelembe venni. Valószínűleg a józan észnek teljesen ellentmondó módon minél öregebb egy autó, annál kisebb rá a regadó. Miközben sokan panaszkodnak, hogy Magyarországot elözönlik a használt, Nyugaton már senki nem kellő ócskavasak, aközben érdemes egy pillantást vetni a valódi okra is: minél öregebb autót hoz be valaki, annál kevesebb rajta a regadó. És nem ezer forintról beszélünk: a kalkulátorral kipróbálhatja, hogy két autó regadója között mennyi a különbség, ha egyik három-öt évvel idősebb a másiknál. A kiforgatott törvényhozói gondolkodás legszebb példája, hogy veterán (a törvény szövege szerint “muzeális”) autókra nincs regisztrációs adó. Bizonyára megvan ennek az oka, csak éppen józan paraszti ésszel nem fogható fel.
A regadó kiszámításának faktorai a következők:
Először is válassza ki, hogy autót vagy motort szeretne behozni? Motor esetén a megadandó információk: mikor állították először forgalomba, mikor szeretné Magyarországon forgalomba helyezni, és mekkora a motorja. A motorok kisebbek, mint az autók, a regadójuk viszont így is jelentős tétel. Egy négy-öt éves, közepes motor (126–500 ccm) adója 70 000 forint körül mozog…
Ha autót hoz be, a következőktől függ a regadó végső mértéke: benzines, dízel vagy hibrid? Mikor helyezték először forgalomba (németeknél EZ, Erstzulassung), Magyarországon mikortól használná, mekkora a motorja (ccm, nem kW) és milyen a környezetvédelmi besorolása – vagyis EURO-I, II, III stb.
Minél nagyobb és újabb autót hoz be, annál több lesz a regadó. Minél kisebb a motor és minél öregebb az autó, annál kevesebb lesz a regisztrációs adó utána. Szerencsére a törvényhozó annyi engedményt tett a környezetvédelemnek, hogy a hibrid autók után egységesen 76000 forint az adó mértéke, a kizárólag elektromos motorral működő autók esetén pedig 0 forint.