Kalkulátorunkkal kiszámolhatja a hatályos jogszabályoknak megfelelő regisztrációs adó mértékét. Hibrid meghajtású személyautók esetén a regisztrációs adó fix 76.000 Ft elektromos, valamint veterán minősítéssel rendelkező gépkocsik esetén nem kell regisztrációs adót fizetni, összege 0 Ft. A teherautók, kishaszongépjárművek, munkagépek nem tartoznak a regisztrációs adó hatálya alá, ezáltal azok behozatalát adófizetési kötelezettség nem terheli (kalkulátorunkban emiatt nem szerepelnek az említett járműtípusok).

Külföldi jármű előélet lekérdezése alvázszám alapján itt!

Regisztrációs adó kalkulátor

Kötelező, adja meg a gépjármű típusát!
Kötelező, írja be a jármű lökettérfogatát!
cm³
Kötelező, írja be az első forgalomba helyezés dátumát!
Első forgalomba helyezés dátuma
Türelem, dolgozunk Betöltés
Türelem, dolgozunk
0% Complete
Az email kiküldése folyamatban
0% Complete

Kiszámolt költségek

Az alap regisztrációs adó: Ft
Az adó csökkentésének mértéke: Ft
A fizetendő regisztrációs adó: Ft
Külföldi jármű előélet lekérdezése alvázszám alapján itt!

 

Először is kezdjük a legfontosabbal: a törvények értelmében csak személyautók, motorok és lakóautók után kell regisztrációs adót fizetni. Teherautók, kishaszonjárművek stb. után nem. További fontos megjegyzés, hogy a regisztrációs adó befizetése nélkül lényegében megmozdulni sem tudunk a külföldi jármű honosításának folyamatában.

Mértékét a NAV állapítja meg. Az ügyintézéshez szükségük van a jármű eredeti forgalmijára. Miután a NAV megállapított az adó mértékét, az azonnal befizethető – sőt érdekünk mielőbb befizetni. A befizetésről szóló valamiféle igazolással aztán vissza kell mennünk a NAV-hoz, akik kiállítják a regadó befizetéséről szóló újabb igazolást. Ezzel felszerelkezve már intézhető az összes többi papírmunka – ami nem kevés…

Ezen adófajta megállapításánál sok tényezőt kell figyelembe venni. Valószínűleg a józan észnek teljesen ellentmondó módon minél öregebb egy autó, annál kisebb rá a regadó. Miközben sokan panaszkodnak, hogy Magyarországot elözönlik a használt, Nyugaton már senki nem kellő ócskavasak, aközben érdemes egy pillantást vetni a valódi okra is: minél öregebb autót hoz be valaki, annál kevesebb rajta a regadó. És nem ezer forintról beszélünk: a kalkulátorral kipróbálhatja, hogy két autó regadója között mennyi a különbség, ha egyik három-öt évvel idősebb a másiknál. A kiforgatott törvényhozói gondolkodás legszebb példája, hogy veterán (a törvény szövege szerint “muzeális”) autókra nincs regisztrációs adó. Bizonyára megvan ennek az oka, csak éppen józan paraszti ésszel nem fogható fel.

A regadó kiszámításának faktorai a következők:

Először is válassza ki, hogy autót vagy motort szeretne behozni? Motor esetén a megadandó információk: mikor állították először forgalomba, mikor szeretné Magyarországon forgalomba helyezni, és mekkora a motorja. A motorok kisebbek, mint az autók, a regadójuk viszont így is jelentős tétel. Egy négy-öt éves, közepes motor (126–500 ccm) adója 70 000 forint körül mozog…

Ha autót hoz be, a következőktől függ a regadó végső mértéke: benzines, dízel vagy hibrid? Mikor helyezték először forgalomba (németeknél EZ, Erstzulassung), Magyarországon mikortól használná, mekkora a motorja (ccm, nem kW) és milyen a környezetvédelmi besorolása – vagyis EURO-I, II, III stb.

Minél nagyobb és újabb autót hoz be, annál több lesz a regadó. Minél kisebb a motor és minél öregebb az autó, annál kevesebb lesz a regisztrációs adó utána. Szerencsére a törvényhozó annyi engedményt tett a környezetvédelemnek, hogy a hibrid autók után egységesen 76000 forint az adó mértéke, a kizárólag elektromos motorral működő autók esetén pedig 0 forint.