Kalkulátorunkkal kiszámolhatja a hatályos jogszabályoknak megfelelő regisztrációs adó mértékét. Hibrid meghajtású személyautók esetén a regisztrációs adó fix 76.000 Ft elektromos, valamint veterán minősítéssel rendelkező gépkocsik esetén nem kell regisztrációs adót fizetni, összege 0 Ft. A teherautók, kishaszongépjárművek, munkagépek nem tartoznak a regisztrációs adó hatálya alá, ezáltal azok behozatalát adófizetési kötelezettség nem terheli (kalkulátorunkban emiatt nem szerepelnek az említett járműtípusok).

Teljes autó kártörténet lekérdezése rendszám/alvázszám alapján!

Regisztrációs adó kalkulátor

Kötelező, adja meg a gépjármű típusát!
Kötelező, írja be a jármű lökettérfogatát!
cm³
Kötelező, írja be az első forgalomba helyezés dátumát!
Első forgalomba helyezés dátuma
Türelem, dolgozunk Betöltés
Türelem, dolgozunk
0% Complete
Az email kiküldése folyamatban
0% Complete

Kiszámolt költségek

Az alap regisztrációs adó: Ft
Az adó csökkentésének mértéke: Ft
A fizetendő regisztrációs adó: Ft
Teljes autó kártörténet lekérdezése rendszám/alvázszám alapján!

 

Először is kezdjük a legfontosabbal: a törvények értelmében csak személyautók, motorok és lakóautók után kell regisztrációs adót fizetni. Teherautók, kishaszonjárművek stb. után nem. További fontos megjegyzés, hogy a regisztrációs adó befizetése nélkül lényegében megmozdulni sem tudunk a külföldi jármű honosításának folyamatában.

Mértékét a NAV állapítja meg. Az ügyintézéshez szükségük van a jármű eredeti forgalmijára. Miután a NAV megállapított az adó mértékét, az azonnal befizethető – sőt érdekünk mielőbb befizetni. A befizetésről szóló valamiféle igazolással aztán vissza kell mennünk a NAV-hoz, akik kiállítják a regadó befizetéséről szóló újabb igazolást. Ezzel felszerelkezve már intézhető az összes többi papírmunka – ami nem kevés…

Ezen adófajta megállapításánál sok tényezőt kell figyelembe venni. Valószínűleg a józan észnek teljesen ellentmondó módon minél öregebb egy autó, annál kisebb rá a regadó. Miközben sokan panaszkodnak, hogy Magyarországot elözönlik a használt, Nyugaton már senki nem kellő ócskavasak, aközben érdemes egy pillantást vetni a valódi okra is: minél öregebb autót hoz be valaki, annál kevesebb rajta a regadó. És nem ezer forintról beszélünk: a kalkulátorral kipróbálhatja, hogy két autó regadója között mennyi a különbség, ha egyik három-öt évvel idősebb a másiknál. A kiforgatott törvényhozói gondolkodás legszebb példája, hogy veterán (a törvény szövege szerint “muzeális”) autókra nincs regisztrációs adó. Bizonyára megvan ennek az oka, csak éppen józan paraszti ésszel nem fogható fel.

A regadó kiszámításának faktorai a következők:

Először is válassza ki, hogy autót vagy motort szeretne behozni? Motor esetén a megadandó információk: mikor állították először forgalomba, mikor szeretné Magyarországon forgalomba helyezni, és mekkora a motorja. A motorok kisebbek, mint az autók, a regadójuk viszont így is jelentős tétel. Egy négy-öt éves, közepes motor (126–500 ccm) adója 70 000 forint körül mozog…

Ha autót hoz be, a következőktől függ a regadó végső mértéke: benzines, dízel vagy hibrid? Mikor helyezték először forgalomba (németeknél EZ, Erstzulassung), Magyarországon mikortól használná, mekkora a motorja (ccm, nem kW) és milyen a környezetvédelmi besorolása – vagyis EURO-I, II, III stb.

Minél nagyobb és újabb autót hoz be, annál több lesz a regadó. Minél kisebb a motor és minél öregebb az autó, annál kevesebb lesz a regisztrációs adó utána. Szerencsére a törvényhozó annyi engedményt tett a környezetvédelemnek, hogy a hibrid autók után egységesen 76000 forint az adó mértéke, a kizárólag elektromos motorral működő autók esetén pedig 0 forint.