Külföldi autó lekérdezése, járműtörténeti ellenőrzése

Külföldi autó ellenőrzése fontos

Nem csodálkozunk, ha Magyarországon egyre többen gondolkodnak azon, hogy külföldről hoznak maguknak autót.

Bár nyilván macerásabb elmenni Münchenig és ott venni egy kocsit, mint a lakóhelyünk környékén, de valószínűsíthető, hogy ha jó helyen vásárolunk, akkor az egyéb költségekkel együtt is jobban fogunk járni.

Jelen sorok írója a saját fülével hallotta, amikor egy autószerelő a következőt ajánlotta a nála levő ügyfélnek: “rendbe hozzuk a motort annyira, hogy el lehessen adni a kocsit, a többi meg nem a maga gondja”. És csupán az elmúlt négy hónapban kétszer fordult elő a szűkebb ismerősi körben, hogy a “kiváló állapotú” használt autó motorja megadta magát. Az egyik esetben 800 000 forint lett a számla vége, a másik megúszta ennek a harmadával. Mint a szerelők elmondták, mindkét esetben a korábbi tulajdonos okolható a hatalmas költségszámláért, mivel a régi tulaj úgy döntött, nem javíttatja meg a motort, hanem inkább csendben eladja az autót.

Megoldás:

Számos problémát elkerülhetünk, ha használunk alvázszám lekérdezésen alapuló járműtörténet lekérdezési szolgáltatást. Csekély díj ellenében elkerülhetünk időzített bomba jellegű autókat, eltitkolt sérüléseket, arcpirító visszatekeréseket. Ami túl szép, hogy igaz legyen, az minimum legyen gyanús. A svájci nyugdíjas, nem dohányzó, süketnéma orvos által kizárólag hétvégi templomba járásra használt, garázsban tartott, vezetett szervizkönyves, sérülésmentes X6-os kevés kilométerrel valószínűleg ebbe a kategóriába tartozik…

Teljes kártörténet, előélet lekérdezése rendszám/alvázszám alapján!

Ha külföldről veszünk autót, valamilyen megbízható helyről (remélhetőleg mindenki tudja, hogy kitől szabad és kitől nem autót venni Nyugat-Európában), akkor valószínűsíthetően elkerülhetők ezek a “hirtelen” jött, “váratlan” kiadások.

Azonban számolni kell a következőkkel:

  1. a megvásárolt autó rendszámát a külföldi országban le kell adnunk,
  2. ideiglenes rendszámot kell igényelnünk (még ott kint!),
  3. kell egy kétnyelvű adásvételi, ha nem szeretnénk itthon hitelesített fordítást csináltatni horribilis összegért (német-magyar és angol-magyar kétnyelvű minta elérhető oldalunkon),
  4. az autót itthon le kell vizsgáztatnunk: erre csak a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál van lehetőség – nagyjából 40 000 forintért,
  5. itthon az autóval végig kell csinálnunk a szokásos procedúrát: új forgalmi, új törzskönyv, vagyonszerzési illeték, plusz még kell vennünk egy új rendszámot, új környezetvédelmi besorolási plakettet és természetesen ne feledkezzünk meg a több százezer forintos regisztrációs adóról sem. Csupán eredetvizsgálatra nincs szükség.

A külföldi autó átírásának menete tehát a következő:

  1. Az ideiglenes rendszámmal elmegyünk a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz (NKH), hogy levizsgáztassuk és honosítsuk az autót.
  2. Ezután a műszaki adatlappal együtt bemegyünk a NAV-hoz, és kifizetjük a regadót.
  3. Majd végül elmegyünk az okmányirodába, és igényeljük, illetve kifizetjük a rendszámot, a plakettet, a forgalmit és a törzskönyvet.