Egyre több európai város vezeti be a 30 km/órás sebességkorlátozást. A statisztikák pedig azt mutatják, hogy a korlátozásnak van értelme.
Hat nyugat-európai és egy spanyolországi város számolt be arról, hogy a 30-as sebességkorlátozás bevezetése elérte a célját. Az új sebességkorlátozás bevezetésével a közlekedés lassult, a járművezetők jellemzően betartják az új szabályt. Ezen túlmenően a közlekedési balesetek – különös tekintettel a biciklisek és gyalogosok által elszenvedett balesetekre – csökkentek, és egyes városokban a zajszennyezés, valamint a légszennyezés is mérséklődött.
Habár a városok nagy része 2020-ban, illetve 2021-ben, a pandémia alatt vezette be a 30-as sebességkorlátozást, amelynek következtében általános következtetések levonásához elegendő mennyiségű információt nem tudtak gyűjteni, a norvég Közlekedésgazdasági Intézet ezirányú felmérést készítő kutatóinak az a véleménye, hogy célszerű lenne megfontolni a korlátozás általánossá tételét az európai városokban, tekintettel arra, hogy az érintett városokban a tapasztalatok egyformák voltak. A felmérés elkészültét követően az olaszországi Bologna is csatlakozott a 30-as sebességkorlátozást bevezető városokhoz, és két héttel később már kedvező eredményekről tudott beszámolni.